Firmy jsou v důsledku koronavirové pandemie nuceny hledat prostor pro omezení provozních nákladů. Jednou z možností je větší využití LPG. Jde o úsporné, ale i ekologické palivo, které je v areálech podniků na rozdíl od nafty možné využít také v uzavřených prostorách. Pohon vysokozdvižných vozíků (VZV) i dalších drobných strojů pomocí LPG je obvykle zajištěn výměnnou desetikilogramovou plynovou láhví. Podle odborníků se ovšem při denním provozu pěti a více plynových VZV již vyplatí uvažovat o podnikové čerpací stanici LPG.
Zkapalněný ropný plyn neboli LPG představuje velmi praktický typ pohonu pro vysokozdvižné vozíky i další drobnou mechanizaci určenou pro areály podniků a skladové prostory. V neposlední řadě jde také o ekologickou a cenově velmi příznivou alternativu nejen dieselu, ale i elektřiny. Srovnáme-li průměrné ceny na veřejných čerpacích stanicích pro automobily, podle aktuálních dat Českého statistického úřadu stojí litr nafty 26,42 korun, zatímco litr LPG (propan-butanu) rovných 12 korun. Toto srovnání je ovšem jen orientační. Cena čistého propanu určeného pro provoz VZV je vyšší, současně je zde ale nižší spotřební daň.