Po nezvratných změnách ve světě a v podnikání se pracovní uspořádání zaměstnanců a týmů dostalo do centra pozornosti HR manažerů. Bezpečnost komunikace mezi zaměstnanci a zákazníky během epidemiologické krize se stala rozhodující pro zajištění plynulého provozu dopravních a logistických společností.
Po zavedení omezení osobních schůzek a volného pohybu, personální manažeři okamžitě reagovali na vzniklé změny. V krátké době zvládl HR tým jak provádět online pohovory a nábor zaměstnanců. Prioritou personálního oddělení zůstala pohoda zaměstnanců, rozvoj tvrdých a měkkých dovedností a vytváření pohodlných pracovních podmínek.
Personální management AsstrA zaznamenal 5 odborných kompetencí, bez nichž naši zaměstnanci nemohou efektivně pracovat. Navzdory skutečnosti, že některé z těchto dovedností se jeví naprosto zřejmé, každá v současných podmínkách nabývá zcela nového významu.
- Připravenost managementu ke změně;
- Rozvoj analytického myšlení;
- Mentoring a koučink vedoucích pracovníků;
- Zaměření se na pravidelnou komunikaci mezi zákazníky a zaměstnanci;
- IT gramotnost.
Tým také vyvinul program péče o zdraví a podporu zaměstnanců, aby se zabránilo výskytu postpandemického syndromu. Program byl zaveden v červenci.
„Firma nemůže fungovat bez zaměstnanců. Přechod do režimu na dálku zajistil společnosti zaměstnance, uchránil práci a minimalizoval riziko infekce. Když byla poprvé zavedena karanténní opatření, tým AsstrA obdržel návod k práci v režimu „home office“. Pokyny byly připraveny s ohledem na národní doporučení a mezinárodní zkušenosti,“ říká Yana Bojko, HR Specialist ve společnosti AsstrA-Associated Traffic AG.
„Personální manažeři od června připravují další fázi plánu - systematický návrat zaměstnanců do kanceláří. Abychom porozuměli situaci na konkrétních místech a revidovali pravidla práce v kancelářích ve zcela nových podmínkách, připravili jsme pro zaměstnance společnosti průzkum „home office“, abychom znali jejich názory,“ dodává Yana Bojko.
Podle výsledků tohoto průzkumu se 85% respondentů vyslovilo pro zachování režimu „domácí kancelář“ a 15% bylo připraveno vrátit se ke své obvyklé práci v kanceláři.
Účastníci také hodnotili svou produktivitu při práci doma. Podle 60% respondentů se jejich produktivita nezměnila, 36% zaměstnanců se domnívá, že produktivita vzrostla, a pouze 4% mají pocit, že produktivita klesla.
„Každý měsíc, počínaje březnem 2020, generální ředitel společnosti AsstrA-Associated Traffic AG sdílí se zaměstnanci nejnovější aktualizace na trhu dopravy a logistiky. Kromě toho se konalo online setkání ve stylu fóra radnice, na kterém Dmitrij Lagun diskutoval o plánech na nadcházející měsíce a dal přímé odpovědi na jednotlivé otázky zaměstnanců. Takový otevřený dialog umožňuje každému zaměstnanci zkontrolovat stabilitu a spolehlivost společnosti AsstrA jako zaměstnavatele i přes obtížné podmínky na trhu,“ říká Aleksandra Pakush, úřadující personální ředitelka.