Odvětví logistiky se velmi rychle vyvíjí a v důsledku toho se neustále objevují nové koncepty řízení dodavatelského řetězce. Bezpečnost nákladní dopravy hraje rozhodující roli v aspektu spokojenosti zákazníka a z toho důvodu zůstává prioritou otázka spolehlivosti vozidla.
Ve snaze následovat trendy na trhu a uspokojit poptávku logistického průmyslu, vyvinulo sdružení AsstrA nabídku navrženou speciálně pro společnosti pracující s velmi hodnotným speciálním vybavením, prototypy zařízení, léky a vysoce přeprodávaným zbožím jako jsou drahé kovy, elektronika a tabákové výrobky.
Doba doručení je mezi 24–48 hodinami v rámci Evropské Unie. Běžná vozidla vyráběná s vylepšenou technickou specifikací jsou využívána pro expresní doručování v souladu s bezpečnostními normami V1, V2, V3 V4 a V5. Odlišnost jednotlivých tříd je dána typy použitých bezpečnostních systémů, nákladovým prostorem a zbožím, které je možno přepravit.
Kromě zvýšené bezpečnosti jsou zásilky monitorovány třetí stranou v každé fázi doručování. Možnost sledovat zásilky 24/7 umožňuje rychle reagovat na mimořádné situace v jakékoliv zemi, ve které se kamion a řidič nacházejí.
Proces vývoje této nabídky byl koordinován vedoucím AsstrA Express Delivery Christianem Ecksteinem a specialistou na sběrné zboží Danielem Hajdukem.
“Pilotní projekt byl realizován společně se zainteresovaným klientem, který souhlasil s účastí. Tým AsstrA si pro spolupráci vybral spolehlivého dopravního partnera, který sdílí se společností podobný přístup k podnikání. Úspěšně se nám podařilo vytvořit dobře koordinovaný tým jako základ pro budoucí investice v této oblasti nabídky služeb“ říká Daniel Hajduk.
“V další fázi bylo nutné najmout bezpečnostní agenturu a společnost poskytující bezpečnostní systémy“ – dodává Christian Eckstein.
Tým AsstrA vyvinul ve spolupráci s nizozemskou společností, specializující se na úzkou škálu bezpečnostních systémů pro dodávky a nákladní automobily, přizpůsobené monitorovací zařízení. Aby se vyhnuli potencionálním rizikům, zahrnuje první fáze takové zásilky kontrolu všech účastníků procesu, včetně zaměstnanců AsstrA, řidičů a vlastníků partnerské dopravní společnosti AsstrA. Po dokončení těchto prověření byly nainstalovány bezpečnostní systémy do příslušných vozových parků. Projekt zahrnoval 3 dodávky s hmotností do 3.5 tuny s nosností do 1 tuny.
“Vedoucí tohoto projektu, včetně Christiana Ecksteina a mě, byli pozvání do Nizozemska na dvoudenní školení. To zahrnovalo teoretické a praktické části, kde nám popisovali, jakým způsobem systém funguje. Nakonec organizátoři zkoušeli naše znalosti tohoto systému a také toho, co bychom měli udělat v nouzové situaci. Všichni jsme obdrželi pozitivní výsledky a stali jsme se certifikovanými účastníky procesu monitorování.
Bezpečnostní společnost, se kterou jsme spolupracovali, také uspořádala kurz dopravních postupů. Ve třídě nám vysvětlili pravidla pro řidiče, kteří tyto postupy plní, a také vysvětlili, jak reagovat na neočekávané nebo nebezpečné situace během přepravy. Zkontrolovali si i tyto naše znalosti a všichni jsme měli skvělé výsledky“ dodává Daniel Hajduk.
Po dokončení měsíční zkušební fáze na silnicích EU proběhla kontrola monitorovacích systémů vozidel. Po kontrole a schválení externím zástupcem z bezpečnostního oddělení AsstrA, byla oficiálně zahájena realizace projektu a tým AsstrA začal představovat svým klientům tyto nové možnosti. Po zdlouhavém přípravném procesu nyní společnost AsstrA pravidelně organizuje bezpečné expresní dodávky jako autorizovaný dopravce s technologií zabezpečení třídy V4.