Automobilový průmysl patří mezi tři průmyslová odvětví, která byla nejvíce zasažena první vlnou pandemie v roce 2020. Dle Pinterest Trend Report, na základě 400 milionů vyhledávaných dotazů uživatelů, automobily, motocykly a skútry zažívají v tomto roce další vlnu popularity.
V "nové realitě“ se lidé více zaměřili na osobní vozidla pro každodenní dojížďku a krátké víkendové výlety. K renesanci dochází také v různých formách kempování. Například vyhledávání odkazu "motocyklový stan“ na Pinterestu se oproti loňsku zvýšilo o 100%. Současně se mění stereotypní pohled na "mužský“ automobilový průmysl. Globální trendy začlenění a rovnosti zasáhly dokonce i automobilový průmysl.
Například v červnu každoroční ženský automobilový summit přilákal více než 500 účastnic ze 30 zemí. Jedná se o online setkání, jehož cílem je spojit ženy profesionály z různých průmyslových odvětví, možnost sdílet příběhy o úspěchu a navázat nová spojení, která mohou podpořit budoucí spolupráci. Mezi 37 řečníky na summitu byli zástupci společností Mercedes-Benz AG, Peugeot, Renault Group, Audi AG, Toyota Motor Company a předních automobilových společností.
Podle Viktorie Kosteriny, prodejní specialistky AsstrA Automotive Logistics, byly příležitosti ke spolupráci a inspirativní projevy odborníků nejdůležitějšími událostmi.
Viktoriya Kosterina
"Mluvčí přednesli své prezentace v náhodném pořadí, takže tok informací byl různorodý. Měli jsme expresní schůzky, které nám pomohly poznat se navzájem, představit naše společnosti a diskutovat o tom, co s námi řečníci sdíleli. Přidali jsme do našich sítí mnoho nových lidí a měli spoustu nových nápadů pro podnikání v budoucnosti,“ líčí Viktoriya Kosterina.
Účastníci summitu diskutovali o digitalizaci, technologických trendech a zelených iniciativách v automobilovém průmyslu. Analyzovali příčiny selhání dodavatelského řetězce a metody optimalizace online a offline prodejních kanálů. Role žen v tomto odvětví byla všudypřítomným tématem celé akce.
"Dnes se společnost vzdaluje myšlenkám o profesích, které jsou stereotypně označovány "mužskými" a "ženskými" pojmy. Tým AsstrA tvoří 66% žen a 34% mužů, přestože logistika byla historicky považována za mužský sektor. Zde úspěch spočívá spíše na profesionálních schopnostech a osobních kvalitách než na pohlaví. Takové akce dávají příležitost získat novou inspiraci k dalšímu rozvoji v této oblasti, bez ohledu na okolnosti,“ dodává Viktoriya Kosterina.