Od vypravení prvního vysokorychlostního kontejnerového vlaku z Číny do Evropy uplynulo deset let. Dne 19. března 2011 proběhla pilotní dodávka z čínského Chongqingu do německého Duisburgu. Vlak ujel za 16 dní 11 000 km. Během následujících deseti let cestovalo z Číny do Evropy a zpět více než 33 000 kontejnerových vlaků. V současné době hraje vysokorychlostní železniční doprava stále důležitější roli v mezinárodní logistice a obsluhuje stále větší počet destinací. AsstrA-Associated Traffic AG popsal stav trhu kontejnerových vlaků v roce 2021.
Vladislav Martin, vedoucí divize železniční nákladní dopravy Čína-EU
Vladislav Martin
Vysokorychlostní železniční doprava (HSR) posunula mezinárodní obchod na další úroveň. Tato alternativa k námořní a letecké dopravě umožnila výrobcům elektroniky a spotřebního zboží dodávat zboží z Číny do Evropy rychle a bezpečně. Statistiky AsstrA potvrzují rostoucí poptávku po této alternativní službě: během prvních tří čtvrtletí roku 2021 jsme přepravili 2 800 TEU prostřednictvím HSR z Číny do EU.
Polsko, Česká republika, Německo, Maďarsko a Itálie byly nejoblíbenějšími destinacemi EU pro zákazníky AsstrA, kteří si objednávali dodávky HSR z Číny. Dodací lhůty od dveří ke dveřím do těchto zemí se liší od 25 do 35 dnů. Korporátní skupina organizuje dopravu do všech evropských zemí. Nejdelší trasa Čína-EU HSR pokrývá 13 000 km do Madridu ve Španělsku.
V roce 2021 se Francie objevila jako nové dodací místo HSR v Evropské unii pro náklad z Číny. V prvním čtvrtletí zorganizoval tým divize železniční nákladní dopravy Čína-EU ve společnosti AsstrA svou první takovou dodávku pro zákazníka.
Tým Asstra v Šanghaji spolupracuje přímo s provozovateli vlaků, aby se vyhnul zprostředkovatelům, optimalizoval náklady a zajistil transparentní dodavatelský řetězec. Specialisté společnosti poskytují doplňkové služby, jako je přeprava první a poslední míle, celní podpora, dekonsolidace a konsolidace a dohled nad nakládáním nákladu do kontejnerů.
Ekaterina Voronova, vedoucí divize železniční nákladní dopravy Čína-SNS
Ekaterina Voronova
Zajišťujeme přepravu HSR do široké škály destinací SNS pro přepravy z Číny. V Rusku, Bělorusku, Kazachstánu a Uzbekistánu mohou místní týmy AsstrA přijímat náklad na stanicích a zajistit doručení od dveří ke dveřím do skladu příjemce. Je důležité si uvědomit, že vysokorychlostní kontejnerové vlaky sledují specifické trasy, aby se minimalizovala doba přepravy. Zákazníci z oblasti módy, krásy, high-tech a výroby vozidel oceňují zejména rychlé dodací lhůty.
Pokud je vyžadována přeprava do stanice, která není obsluhována kontejnerovými vlaky, mohou odborníci společnosti zorganizovat silniční doručování nákladu nebo jednovozové/vagonové zásilky z příjezdových stanic vysokorychlostních kontejnerových vlaků.
Většina nákladu Čína-SNS HSR jde do Ruska. Dodávky se uskutečňují do stanice Jekatěrinburg-Tovarnyj, stanice Shushary v Petrohradě a do moskevských uzlových stanic (Vorsino, Bely Rast, Elektrougli, Kresty, Khovrino, Selyatino). Na těchto trasách pravidelně jezdí vysokorychlostní kontejnerové vlaky.
Tým AsstrA může poslat vlaky určené zákazníkům do jakékoli stanice. Objem těchto kontejnerových vlaků se pohybuje od 50 do 60 čtyřicetistopých kontejnerů. Celkově korporátní skupina zorganizovala od ledna do září 2021 přepravu více než 6 000 TEU vysokorychlostními kontejnerovými vlaky z Číny do zemí SNS.
A co víc, v listopadu 2021 AsstrA vypraví vysokorychlostní kontejnerový vlak výhradně se zbožím našich zákazníků. 20. listopadu vyjíždí vlak se 44 čtyřicetistopými kontejnery ze stanice Changsha do stanice Vorsino (Moskva). Předpokládaná doba cestování je 20-25 dní mezi stanicí a stanicí. Tým China Rail CIS v Moskvě zajistí příjem a výdej kontejnerů a také zorganizuje dodávky na poslední míli pro zákazníky.
Irina Zaika, speditér divize železniční nákladní dopravy Čína-SNS
Irina Zaika
Na Ukrajině rychle roste zájem o přepravu HSR z Číny mezi našimi zákazníky z Ukrajiny i EU. Pokud se vyskytnou problémy s rezervacemi ve vlacích HSR jedoucích do EU, zůstává stanice Kyjev Liski výbornou alternativní destinací. Výhodná poloha Ukrajiny umožňuje dodávky na poslední míli v krátkém časovém rámci a tým AsstrA je připraven zpracovat dokumenty pro reexport plně v souladu s aktuálními pravidly.