Dmitri Krolov
Anna Smirnova
Zpráva společnosti Transport Intelligence Global Freight Forwarding 2022 ukazuje, že v roce 2021 se světový trh spedice odrazil ode dna a překonal úroveň před pandemií. Podle zjištění celosvětový trh spedice vzrostl v roce 2021 o 11,2 % a předpokládá se, že v roce 2022 poroste o 5,7 %. Účastníci trhu musí přijmout rozhodná opatření, aby zajistili, že toto odvětví bude nadále růst v souladu se závaznými cíli EU k dosažení klimatu neutrality do roku 2050 a britská vládní „Net Zero Strategy“.
Dopravní a logistické společnosti již několik let zavádějí řešení přepravy s nízkými emisemi před zavedením formálních předpisů. Investoři a další zúčastněné strany tyto společnosti vyzývají, aby převzaly odpovědnost za nadměrně vysoké emise skleníkových plynů. Stále větší počet velkých podniků si přednostně nebo dokonce výlučně vybírá logistické partnery, kteří mají ekocertifikaci nebo mají ekologické sklady.
„Pro společnosti, jako je AsstrA, se tyto iniciativy v tuto chvíli netýkají pouze životního prostředí, ale také ekonomiky. Nedávné zvýšení nákladů na energii, nedostatek surovin a touha po diverzifikaci od ruského plynu vyvolaly větší zájem o ekologická řešení při navrhování skladů a logistických procesů. Budou podporovány větší objemy obchodu a podnikání poroste, protože taková řešení budou postupem času aplikována. Optimalizace procesů pomůže dopravním a logistickým společnostem řídit poptávku a efektivně se přizpůsobovat rychlým změnám a vývoji. Proto jsme spustili naši strategii ESG (Environmental, Social and Corporate Governance), abychom řídili rámec udržitelného rozvoje v AsstrA,“ říká Dmitri Krolov, Sustainable Development Manager ve společnosti AsstrA-Associated Traffic AG.
„Ve světle očekávané legislativy zaměřené na snižování emisí čeká logistický průmysl hodně práce. Podle předpokladů vlády Spojeného království bude nový cíl vyžadovat snížení všech emisí skleníkových plynů na čistou nulu do roku 2050. Má-li k tomu skutečně dojít, musí logistický průmysl dnes přijmout významná opatření ke snížení negativního dopadu na životní prostředí. Dodatečná omezení uvalená na dopravní společnosti nejsou nutně jedinou odpovědí. Iniciativy interního řízení jsou klíčem k úspěchu,“ říká Anna Smirnova, vedoucí AsstrA Industrial Project Logistics ve Velké Británii.
Klíčovým bodem jsou dodavatelské řetězce. Představují významný podíl na emisích CO2 a provozních nákladech společností a jsou vysoce náchylné k rizikům změny klimatu, jako jsou přírodní katastrofy a rostoucí teploty. Při výběru poskytovatelů logistických služeb podniky napříč různými odvětvími přehodnocují všechna svá hodnotící kritéria, od způsobu dopravy až po skladové kapacity.
„Přístup AsstrA k udržitelnému rozvoji má tři pilíře: udržitelný obchodní růst, sociální rozvoj a odpovědnost a ochranu životního prostředí. Společnost sleduje své emise CO2 a má plány na minimalizaci jejich negativního dopadu na životní prostředí. Naším cílem je snížit naši CO2 stopu o 25 % do roku 2025 a o 50 % do roku 2030,“ dodává Dmitri Krolov, AsstrA.
Autor: Aneta Kovalchik.