Anna Smirnova
Buďte připraveni s AsstrA!
Udržet krok s velkým objemem objednávek v období s vysokou poptávkou může být náročné. Efektivní příprava na takové události vyžaduje logistickou strategii, která umožňuje rychlé, konzistentní a spolehlivé dodávky.
To znamená, že se vyplatí plánovat svůj logistický rok s AsstrA již nyní!
Anna Smirnova, vedoucí logistiky průmyslových projektů ve společnosti AsstrA UK, zdůrazňuje, co by mělo být na vašem radaru pro rok 2023.
1. čtvrtletí (leden–březen)
Poznámka: Nejlepší čas na plánování na 1. čtvrtletí je 4. čtvrtletí předchozího roku!
Čínský Nový rok (22. ledna – 5. února)
Tento čínský státní svátek má za následek sedm dní pracovního volna pro pracovníky, od 21. do 27. ledna. Oslavy mohou trvat déle než dva týdny a mohou způsobit narušení dodavatelského řetězce, jako je zpoždění ve výrobě, přepravě a dodání.
Valentýn (14. února)
Valentýn je velmi oblíbenou příležitostí obdarovávat své blízké. V souladu s tím musí logističtí operátoři čelit zvýšenému objemu zásilek až do dneška, protože nakupující více nakupují online a tradiční maloobchodní nákupy od prodejců, kteří očekávají rychlé a efektivní dodání zboží bez ohledu na zvýšenou poptávku.
2. čtvrtletí (duben–červen)
Velikonoce (polovina dubna)
Další dovolená, která je velkým ekonomickým motorem. Správné řízení zásob, procesy plnění a načasování propagace jsou klíčovými faktory úspěchu.
Den matek (květen)
Den matek je velmi důležitou událostí pro širokou škálu značek. Logistické společnosti se musí připravit na zvýšenou poptávku po přepravě zboží.
3. čtvrtletí (červenec–září)
Sezóna sklizně a přepravy obilí (červenec–září)
V červenci tradičně začíná období sklizně a přepravy obilí. Zatímco mnoho lidí se ochlazuje na pláži, poptávka po námořní, silniční a železniční dopravě obilí je velká.
4. čtvrtletí (říjen–prosinec)
Halloween (31. října)
Jak se blíží Halloween, trh a maloobchodníci by se měli připravit na zvýšenou poptávku po produktech, jako jsou cukrovinky, kostýmy a podzimní domácí dekorace.
Černý pátek a kybernetické pondělí (3. pátek/pondělí v listopadu)
Efektivní dodavatelský řetězec je kritický pro rychlé plnění objednávek, zvláště když probíhá speciální prodej. Narušení se může promítnout do kritických finančních ztrát. Před intenzivní poptávkou spotřebitelů v těchto dnech je nezbytné zajistit řádnou logistickou podporu.
3 prosincové svátky (Vánoce, Chanuka, Kwanzaa, Boxing Day)
Prosinec je plný e-commerce příležitostí pro všechny značky. V tomto ročním období mají prodejci téměř všech spotřebních produktů, od hraček přes pyžama a šperky až po elektroniku, pravděpodobně nejlepší šanci na překonání ročních prodejních cílů. Odvětví logistiky se začíná připravovat na zimní nákupní sezónu nejpozději v listopadu.
Silvestr a den (31. prosince – 1. ledna)
Jak se říká: Nový rok, nové já. Přestože první dny nového roku nejsou s oblibou spojeny s nákupy, vzpomeňte si jen na všechny ty lidi, kteří si dali novoroční předsevzetí. Častěji než jindy, budou si muset pořídit vybavení a/nebo nástroje pro sebezdokonalování, když se budou snažit nastartovat nové rutiny a zaměřit se na podporu svého zdraví a pohodu.
Závěrem lze říci, že dobří odborníci nad logistikou vždy přemýšlejí a plánují několik měsíců dopředu, aby zajistili silné dodavatelské řetězce. Spolupráce s nimi je zásadní pro úspěch prodejců v průběhu roku.
Autor: Aneta Kovalchik.