Elena Firsova
Tobias Sopalla
Role Turecka jako tranzitní země a potenciálního významného euroasijského logistického centra v poslední době vzrostla.
„V turecké logistice to není snadné období. Zemětřesení způsobilo rozsáhlé škody na kritické logistické infrastruktuře. Postiženy byly klíčové přístavy, letiště a dálnice. Kamionová doprava téměř úplně ustala kvůli nepoužitelným silnicím. Kromě toho výpadky proudu narušily průmyslovou výrobu, způsobily značné zpoždění dodávek a vytvořily vážná omezení dodavatelského řetězce,“ říká Elena Firsova, ředitelka pobočky Istanbul ve společnosti AsstrA-Associated Traffic AG.
Zemětřesení zasáhlo i přístavy na jihovýchodě Turecka. Největší škody byly zaznamenány v přístavu Iskenderun, který je centrem těžkého průmyslu a jedním ze dvou hlavních kontejnerových uzlů na jihovýchodním pobřeží Turecka.
„Není pochyb o tom, že zemětřesení ovlivní tureckou ekonomiku a dopad na turecké průmyslové a dodavatelské řetězce může nepříznivě ovlivnit cenu ropy a zhoršit již tak zuřící inflaci v zemi. V tuto chvíli již lodní linky obsluhující oblasti Středozemního a Černého moře začaly přesměrovávat zásilky směřující do Iskenderunu a přepracovávat turecké dodavatelské řetězce,“ zdůrazňuje Tobias Sopalla, COO oddělení námořní logistiky společnosti AsstrA-Associated Traffic AG.
Další velkou výzvou globálního dodavatelského řetězce je nedostatek surovin způsobený zemětřesením. Poškození mnoha továren a skladů zemětřesením mělo za následek ztrátu zásob a surovin.
„Situace v regionu je složitá na mnoha úrovních. Příběh zemětřesení pečlivě sledujeme a budeme reagovat na potřeby našich klientů,“ dodává Elena Firsova.
Autor: Aneta Kovalchik.