Vladislav Lagun
Marina Syroezhkina
Automatizace procesů a používání robotů jsou v průmyslových závodech již dlouho standardem. Díky digitálnímu delegování rutinních úkolů byli pracovníci závodů a továren zbaveni zbytečného pracovního zatížení a lidské zdroje jsou obecně zaměřeny na důležitější úkoly, které vyžadují kreativitu. Po několika desetiletích aktivního používání si automatizace získala oblibu v obchodním prostředí.
V tomto článku se Vladislav Lagun, obchodní ředitel AsstrA-Associated Traffic AG, a Marina Syroezhkina, ředitelka oddělení informačních technologií AsstrA, podělí o to, jak společnosti zvyšují produktivitu a zlepšují pracovní procesy prostřednictvím automatizace a robotů.
V současné době se domnívám, že v mezinárodním byznysu vidíme trend, kdy společnosti mezi sebou mluví prostřednictvím strojů a vyměňují si spoustu dat. Tento druh komunikace tradičně ovládali lidé.
Nyní je logistika velmi mezinárodním odvětvím, které zůstane tím, čemu říkáme „podnikání s lidmi“. Zde se prostředí mění tak rychle, že stroj člověka prostě nenahradí. Je zde příliš mnoho složitých faktorů a procesů. Lidský mozek je to jediné, co dokáže efektivně zpracovat všechny tyto věci najednou.
To je klíčový důvod, proč skupina AsstrA učinila strategické rozhodnutí, abychom se i nadále považovali za „podnikání lidí“. Naše zprávy dokonce zahrnují „Logistiku s lidským dotykem“, která zdůrazňuje osobní pozornost, kterou všem věnujeme – a které si zákazníci jistě všimnou.
Dnes může společnost využívat digitální infrastrukturu mnoha způsoby. Tým AsstrA věří, že přístup „Logistika s lidským dotykem“ může být rozšířen o digitální řešení, která zákazníkům poskytují přidanou hodnotu. Nyní se tento princip odráží v několika digitálních iniciativách AsstrA.
Pojďme se bavit o EDI
Elektronická výměna dat (EDI) je výměna obchodních dokumentů z počítače do počítače ve standardním elektronickém formátu mezi obchodními partnery.
V roce 2022 AsstrA dokončila 8 200 EDI objednávek, což je o 5 % více než v roce 2021.
Mezi hlavní výhody EDI patří:
Za prvé, méně manuálních chyb. Takové chyby nemusí být běžné, ale může k nim dojít, když jsou do procesu zapojeni lidé – zejména u opakujících se informací, se kterými pracuje mnoho různých lidí.
Za druhé, méně času na komunikaci s partnery dodavatelského řetězce znamená více času na interakci se zákazníky. Profesionálové mohou pracovat efektivněji a věnovat svůj čas činnostem s vyšší hodnotou než sledováním malých detailů, které počítač zvládá lépe.
Za třetí, řešení EDI vytvářejí data dodavatelského řetězce, která lze analyzovat za účelem zjištění potenciálních zlepšení procesů nebo úspor nákladů. Pokud jsou velká data dnešním zlatem, jak se říká, pak jsou systémy EDI zlatými doly.
Analýza je trendy, strojové učení je hnacím motorem
AsstrA využívá nástroje a techniky umělé inteligence a strojového naklánění při práci s určitou strukturovanou komunikací. Zákazníkům přináší výhodu rychlejšího zpracování ze strany AsstrA. Když obdržíme objednávku přepravy e-mailem od daného zákazníka, jsme schopni převést informace z e-mailu do již kompletního nebo téměř kompletního formuláře objednávky přepravy v našem systému řízení přepravy namísto ručního provádění stejného úkolu.
U dopravců AsstrA jsou také využívány prvky technologie strojového učení k systematickému zpracování faktur. To zkracuje dobu zpracování a v konečném důsledku pomáhá urychlit platbu za přepravní služby. Dopravci dostávají kompenzaci za poskytnuté služby rychleji, protože AsstrA nemá žádné zpoždění spojené s přijímáním faktur, jejich odesíláním mezi kancelářemi a jejich zadáváním do systémů.
Co je s RPA?
Robotická automatizace procesů (RPA) je optimalizace podnikových procesů pomocí robotické automatizace. RPA se používá tam, kde není možné implementovat plnou automatizaci.
Robot je skript, který je naprogramován k provádění konkrétní sady úkolů. Zároveň akce robota zcela nahrazují akce osoby, která by jinak vykonávala práci.
V AsstrA-Associated Traffic AG jsou speditéři hlavními interními klienty IT týmu, pokud jde o implementaci RPA. Do provozního oddělení se zavedla robotická automatizace procesů prostřednictvím přenosu dat mezi různými systémy.
V roce 2022 přečetl algoritmus RPA 2000 příchozích e-mailů, o 1 % více než v roce 2021
Výhody pro partnery: Portál dopravců
Od interních digitálních řešení přejděme na Carriers Portal, neméně důležitou webovou aplikaci, kterou tým AsstrA používá k interakci s operátory.
75 nejvěrnějších operátorů AsstrA používá aplikaci pravidelně. Tam máme panely se spousty toho, čemu říkáme „náklad zdarma“ nebo zásilek, které nemají předem přidělené dopravce. Všichni naši schválení dopravci mohou zkontrolovat a přijmout všechny o které mají zájem. V průměru uvádíme průměrně 160 nákladů týdně.
To je skvělý zdroj dalšího podnikání pro dopravce. Každodenní návštěva řídicího panelu zatížení AsstrA jim může přinést další příjem.
Další výhodou systému pro zúčastněné dopravce je, že mohou na jednom místě vidět všechny relevantní informace o práci s AsstrA: smlouvy, dohodnuté sazby, kapacitní dohody atd. Potenciální dopravci se také mohou pomocí portálu stát schváleným dopravcem.
Pokud dopravce připojí svůj telematický systém používaný ve svých kamionech, lze v systému sledovat polohu těchto kamionů. Tyto údaje o poloze lze sdílet se zákazníky, takže je to výhoda pro všechny strany. Zákazník má vždy přehled o svém přepravovaném nákladu, aktuální informace o tom, zda jde vše podle plánu, a plánované časy nakládky. Prostřednictvím připojení EDI mohou být všechny tyto informace přístupné online nebo přejít přímo do vlastního systému společnosti bez dalších přihlášení, aby byla zajištěna dobrá transparentnost celého jejich dodavatelského řetězce.
V případě, že kamion není vybaven GPS majáky, existuje další řešení, mobilní aplikace AsstrA Track&Trace, kterou lze nainstalovat na telefon řidiče a během objednávky předá klientovi polohu.
Autor: Anastasia Onoshko.