Miguel Salas
Patrick Richardson
Tým AsstrA IPL úspěšně doručil těžké zvedací zařízení ze Španělska do Polska.
POL: Španělsko, přístav Bilbao a přístav Gijon
POD: Polsko, přístav v Gdaňsku
Průmysl: Ropa a plyn
Objem: Celkem 7 jednotek / 7878,36 cbm / 1032,07 mts / 827 mts max. hmotnost jednotky
Tým AsstrA: Divize IPL
Nejtěžší a největší náklad: Nejtěžší jednotkou byla mycí věž o rozměrech 94,42 x 8,00 x 7,87 metrů a hmotnosti 827 mts.
3 kusy (zásobní nádrž odvzdušňovače) o rozměrech 21,91 x 5,90 x 4,75 metrů a hmotnosti 61,02 tun (každá odvzdušňovací nádrž)
3 kusy (odvzdušňovací hlava) o rozměrech 4,70 x 2,95 x 2,98 metrů a hmotnosti 7,40 tun (každá odvzdušňovací hlava)
Tým AsstrA přijal náklad z plavidla v Bilbau a následně v Gijonu (podmínky FOB) a poté naložil všechny položky na mp (motorové plavidlo) Fairmaster.
V přístavu Bilbao bylo pomocí lodního jeřábu naloženo 6 kusů nákladu z přístavních přívěsů Mafi na mv Fairmaster. Poté se loď přesunula na západ podél španělského pobřeží do přístavu Gijon. Doba přepravy z Bilbaa do Gijonu byla pouhých 10 hodin. Jakmile plavidlo dorazilo do Gijonu, tým AsstrA naložil mycí věž na Fairmaster pomocí tandemového výtahu (jeřáby obou lodí synchronizovaně).
„Když plavidlo dorazilo do Gijonu, tým AsstrA jej naložil Wash Tower z SPMT na oceánské plavidlo pomocí lodních jeřábů/převodovek a přepravil jej do přístavu Gdaňsk v Polsku. Všechny kusy byly přeloženy z plavidla do 3 říčních člunů (1 člun pro Wash Tower) a 2 člunů pro zbývajících 6 kusů pomocí lodních jeřábů/převodovek,“- vysvětluje Miguel Salas, vedoucí AsstrA IPL Španělsko.
Po přivázání a zajištění mycí věže na palubě loď odplula do přístavu Gdaňsk v Polsku. Plavba trvala 5 dní.
V přístavu Gdaňsk byla mycí věž přeložena přímo na říční člun, opět pomocí jeřábů Fairmaster v tandemovém výtahu. Poté bylo naloženo dalších 6 položek, opět přímo do říčních člunů.
„Zvláštní výzvou se ukázal být čas. Tým AsstrA potřeboval přeložit všechny položky do jednoho dne, aby se vyhnul zpoždění lodi. Navzdory zhoršujícímu se počasí během dne byly operace zahájeny v 09:00 a ukončeny téhož dne v 19:45 hodin,“ – dodává Patrick Richardson, globální ředitel obchodního rozvoje společnosti AsstrA Industrial Project Logistics.
Všechny tyto položky byly určeny pro Plock Polsko.
Autor: Aneta Kovalchik.