Steven Smith
Nedávné zhroucení životně důležitého mostu v Baltimoru zasáhlo celou globální obchodní komunitu a vyvolalo vážné obavy z narušení ekonomiky a obchodu. Po srážce s kontejnerovou lodí měl kolaps za následek dočasné uzavření přístavu Baltimore, což zesílilo obavy z jeho dopadu na mezinárodní trhy a dodavatelské řetězce.
Port of Baltimore hraje klíčovou roli v různých průmyslových odvětvích ve Spojených státech, zejména v automobilovém exportu. S více než 750 000 vozidly, které ročně projedou jeho branami, slouží jako důležitý dopravní uzel pro přední americké, britské a evropské automobilky, jako jsou General Motors, Ford, Nissan, Fiat a Audi. Samotné město slouží také jako významný vývozce zkapalněného zemního plynu (LNG), který každý měsíc přepravuje přibližně půl milionu tun LNG do Spojeného království a Evropskou unii. Narušení způsobené zřícením mostu představuje podstatnou hrozbu pro tyto kritické energetické dodavatelské řetězce.
„Náš AsstrA-Associated Traffic AG's Ocean Team v USA pozorně sleduje vyvíjející se situaci,“ říká Steven Smith, manažer AsstrA v Tampě. "Jsme připraveni poskytnout podporu a pomoc podnikům, které se vypořádávají s budoucími výzvami, pracujeme na minimalizaci dopadu tohoto incidentu a na hledání alternativních řešení, která zajistí hladký tok obchodu."
Přestože přetrvávají obavy z možného narušení obchodu a dopravy, ekonomové a logističtí experti naznačují, že konkurenční přístavy východního pobřeží jsou dobře vybaveny, aby zvládly zvýšený objem nákladu. Přístavy v New Yorku a Státu Georgia jsou připraveny absorbovat náklad směřující do Baltimoru a zmírnit tak riziko velké krize dodavatelského řetězce.
Navzdory závažnosti incidentu odborníci očekávají minimální viditelné dopady na HDP a inflaci USA. Zatímco kolaps mostu podtrhuje zranitelnost v dodavatelském řetězci v USA, odolnost přístavní infrastruktury a alternativních lodních tras nabízí jistotu podnikům i spotřebitelům.
„Je zřejmé, že infrastruktura amerických přístavů je odolnější než v letech 2021 a 2022, kdy měla nedostatek personálu a byla ucpaná loděmi a kontejnery, což zvyšovalo ceny a přispívalo k inflaci, když Američané během pandemie COVID-19 přeháněli nákupy zboží. Tato událost bude mít pro ekonomiku Baltimoru větší ekonomické důsledky než celostátní. Jakýkoli dopad na sazby za přepravu kontejnerů a náklady na přepravu v důsledku narušení by byl mnohem menší než nárůst způsobený nákladem odkloněným ze Suezského průplavu kvůli útokům militantní skupiny Houthi v Jemenu na lodní dopravu v Rudém moři,“ shrnuje Steven Smith, AsstrA.
Pokud potřebujete pomoc s alternativní dopravou na mostní přechod v Baltimoru, neváhejte kontaktovat naše provozní oddělení na adrese:
steven.smith@asstra.com nebo prostřednictvím naší stránky asstra.us
Autor: Aneta Kowalczyk.