Zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků i vyšší bezpečnost provozu si slibují odborníci od rekonstrukce další části železniční stanice Přerov. Začala nedávno, bude stát téměř 3,8 miliardy korun. Modernizace důležitého železničního uzlu v Přerově, ve kterém se pomocí výhybny u Dluhonic stýkají tři hlavní železniční tratě, má skončit v roce 2022. Při slavnostním zahájení rekonstrukce to řekl Miroslav Bocák ze Správy železnic.
Stavba navazuje na již hotové modernizace traťových úseků z Přerova do Hranic na Moravě a do Olomouce i na dokončenou první etapu přestavby přerovského uzlu. "Nyní přijde na řadu takzvaný triangl, na kterém se nachází také výhybna Dluhonice," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Dělníci se zaměří hlavně na přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících traťových úseků z Přerova do Prosenic, z Dluhonic do Prosenic a z Přerova do Dluhonic. Zrušeny budou dva přejezdy, které nahradí silniční nadjezd, souběžná silnice a lávky pro pěší. Dělníci opraví železniční spodek a svršek i mostky a propustky. Rekonstruováno bude zabezpečovací a sdělovací zařízení a trakční vedení.