Řidič kamionu musí přerušit jízdu po čtyřech a půl hodinách, a to minimálně na 45 minut. Nejdéle přitom řidič může jet mezi dvěma denními odpočinky devět hodin, dvakrát týdně to lze prodloužit na deset hodin.
Údaje o plnění bezpečnostních přestávek a době odpočinku musí řidiči zaznamenávat prostřednictvím tachografů, pokud je jím jejich vozidlo vybaveno. Pokud tachograf v autě není, budou moci záznamy zapisovat ručně nebo zaznamenávat na jiném zařízení. Záznamy ovšem musí mít řidiči pro případ kontroly vždy ve vozidle s sebou, a to minimálně po dobu osmi dní.
Návrh také zavádí opatření proti případným falšování záznamů. Policie, celníci nebo zástupci dopravních úřadů budou moci odeslat vozidlo kvůli kontrole tachografu do autorizovaného metrologického střediska. Kontroly se přitom budou vztahovat vedle nákladních aut například i na autobusy a zemědělská či lesnická vozidla. Při zjištěném falšování záznamů policie bude moci i nadále dočasně auto zabavit a řidiči odebrat řidičský průkaz.