V rámci boje proti šíření koronaviru vyhlásila Česká republika dne 11 března 2020 nouzový stav. Země uzavřela vnější hranice na dobu 30 dnů. Od včerejšího dne tj. 15 března je vstup pro cizince z 18 „nežádoucích“ zemí, včetně většiny Evropské unie, omezen.
„Epidemie ovlivnila vnitřní i vnější život české populace. Vláda země, jako jedna z prvních v Evropě, rychle podnikla tvrdá opatření v boji proti viru. Vládní orgány České republiky i vedení Evropské unie pomáhají při hladkém fungování dodávek zboží. Bez této pomoci by byla nastalá situace obrovskou zkouškou pro životaschopnost celého státu,“ uvedla Tatyana Seriková, manažerka pobočky AsstrA v Praze.
Denně se v zemi zavádějí nová omezení. Četné místní a globální společnosti již převedly zaměstnance na práci na dálku. Vzhledem k tomu, že zdraví a pohoda zaměstnanců zůstávají nejvyšší prioritou mezinárodní skupiny společností AsstrA, se pražská kancelář po zavedení karantény v zemi, přeorientovala na režim provozu na dálku.
„V české kanceláři AsstrA pracuje 12 lidí. Pro každého člena týmu byl režim home office zorganizován bez problémů. Práce na dálku se provádí ve standardním režimu, zaměstnanci zůstávají v kontaktu s firemními klienty i dopravními partnery. Díky dostupným technologiím se schůzky, školení, plánovací schůzky konají online podle stanoveného plánu. Je to důležité období s možností objevovat a vytvářet sám v sobě nové kompetence - empatii, kreativitu, sebekázeň. Chtěl bych poděkovat celému týmu, že přes všechna omezení pracují tak koordinovaně a nepřetržitě,“ komentuje Tatyana Seriková.
Zavedená karanténa změnila strukturu české logistiky. Vnější hranice jsou pro volný pohyb uzavřeny. Výjimkou je mezinárodní přeprava. Na hraničních přechodech s Českou republikou byla zavedena povinná opatření pro řidiče vozidel - kontrola tělesné teploty a nošení ochranných masek.
Tým pražské kanceláře denně sleduje oficiální shrnutí provozních zpráv, aby informoval firemní klienty a okamžitě přijal další nápravná opatření. Při nakládkách, ve skladech i ve vykládacích základnách se zavádějí preventivní opatření v boji proti epidemiím. Existují situace, kdy přepravci nedovolují zahraničním řidičům vstoupit na území cílové firmy. Pro splnění požadavků klienta řidič odpojí tahač a čeká za bránou firmy. Mnoho českých podniků také dočasně pozastavuje práci a je v karanténě. Příkladem je závod Škoda.
„AsstrA stále pracuje na 100% a více, aby v současné situaci dodávala zboží zákazníkům včas a v plné výši. Na některých trasách, například s Itálií, Francií, Španělskem, existuje akutní nedostatek přepravy. Na těchto trasách nabízíme alternativní řešení na základě aktuální situace. Neopouštíme naše zákazníky,“ shrnuje Tatyana Seriková.