Mezinárodní společnost AsstrA drží krok s dobou a aktivně realizuje inovativní technologie určené k optimalizaci práce firemních klientů. Jedním z takových řešení je elektronická výměna dat EDI.
EDI je efektivní nástroj pro výměnu dat mezi obchodními partnery,
VÍCE INFORMACÍ
-
• Protistrany nemusí hledat způsoby přenosu souborů (fax, telefon, e-mail), což šetří čas a prostředky.
• Doba zpracování každého dokumentu je snížena o 80%.
• EDI téměř zcela eliminuje ruční zadávání dat, což snižuje chybovost na nulu.
• Každá fáze dodavatelského řetězce «objednávka - dodávka» je řízena systémem. Například odborník může sledovat stav dokumentů (čtení, odesílání atd.), jakož i kontrolu provádění požadavků.
• EDI je zárukou včasného doručení dokumentů dodavateli. Při použití elektronického systému nemohou být důležité soubory ztraceny, což se často stává při zachování klasického toku dokumentů.
• Snížení nákladů a zdrojů společnosti. EDI nepotřebuje speciální kancelářské vybavení (fax) a spotřební materiál (papír, kancelář) a také zkracuje dobu, po kterou zaměstnanci pracují na daném dokumentu.
-
EDI je univerzálním systémem: umožňuje logistickému operátorovi vyměňovat si data s výrobci, distributory, maloobchodníky, zákazníky.
Systém umožňuje posílat několik typů elektronických zpráv. Například:
• IFCSUM - příkaz k hodnocení;
• IFTMIN - instrukce k dodávce;
• IFTSTA - potvrzení a konkrétní situace;
• INVOICE
EDI zobrazuje informace o přijetí a provedení objednávky, jakož i o klíčových událostech: nakládání, celním odbavení atd.
Současně protistrany nemusí využívat všechny typy zpráv: stačí se dohodnout na tom, jaké zprávy budou vyměňovat. Tato «selektivita» nám umožňuje urychlit zpracování dat a minimalizovat jejich ztráty.
-
1. AsstrA obdrží objednávku.
2. Objednávku potvrzuje prostřednictvím EDI.
3. Objednávka je převedena do odpovídající Kanceláře dodavatele.
4. Poskytovatel aktivuje mobilní aplikaci Track and Trace.
5. Zboží je připraveno k nakládce.
6. Dodavatel kontroluje pohyb vozidel se zbožím pomocí aplikační karty.
7. Po vyložení zboží dodavatel zhodnotí konečný stav přepravy.
8. V systému zákazníka je zobrazena zpráva o úspěšném doručení.